Czy liczenie kalorii pomaga przy odchudzaniu?

Wszelkie liczenie kalorii, ruch, praca fizyczna oraz kąpiele dają pewne efekty, chociaż nie na miarę oczekiwań. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że żadna dieta-cud nie istnieje. Owszem, można czasem uzyskać rewelacyjny efekt, ale tylko lekarze wiedzą, iż gwałtowne odchudzanie odbywa się kosztem rozpadu białka ustrojowego, czyli narządów i mięśni. Wiadomo też, że rozpadowi białka towarzyszy utrata wody i płynów organicznych. Owa utrata wody stanowi właśnie tajemnicę cudownych diet. Należy jednak zdać sobie sprawę, że po kuracji organizm przede wszystkim będzie odbudowywał struktury białkowe, zatrzymując wodę, w rezultacie więc z takim trudem zrzucone kilogramy szybko powrócą.

Bez diety, wysiłku i psychicznej determinacji trudno jest stracić na wadze, odchudzania trzeba się po prostu nauczyć i stosować cały czas. Wszelkie kuracje odchudzające, popularyzowane przez prasę, stosowane w klinikach, mogą przynieść zadowalające rezultaty, lecz równie ważne jest stałe utrzymywanie tak ciężko wywalczonej linii. Osoby mające skłonności do nadwagi powinny być nieustannie chociaż trochę głodne, inaczej nie pomogą najznakomitsze nawet metody ani kuracje odchudzające.

Ruch w jakiejkolwiek formie pomaga w walce z otyłością lub w utrzymaniu normalnej sylwetki. Gimnastyka, bieg, tzw. jogging, dodatkowo jeszcze ujędrniają ciało, wzmacniają mięśnie i serce. Jeśli na sport lub jogging nie zawsze jest czas lub warunki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby w domu uprawiać gimnastykę. Mogą to być po prostu ćwiczenia rozruchowe, dostosowane do wieku i sprawności organizmu. Doskonałe są dla zdrowia i urody marsze oraz spacery.

Przy uprawianiu sportu lub ruchu trzeba mieć świadomość, że łatwo zniweczyć poniesiony wysiłek. Jeżeli np. wolno biegamy przez godzinę i z trudem spaliliśmy około 450 kcal, a wypijemy jedno piwo (ok. 145 kcal) i do tego

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>