Groch od wieków używany jest na całym świecie

Znajdowano go w Europie już w wykopaliskach z epoki kamiennej, znany był w starożytnej Azji. Znacznie młodszy jest jego kuzyn – zielony groszek.

Swoimi właściwościami nie odbiega od pozostałych roślin strączkowych. Zawiera duże ilości skrobi i węglowodanów oraz karotenu i witaminy C. Umożliwia regenerację sił i w pełni zastępuje białko zwierzęce.

Zawiera sporo witamin i mikroelementów. Można ją spożywać w każdej postaci. Pestki są znakomitym lekiem w przypadku pasożytów przewodu pokarmowego, szczególnie tasiemca

(należy wówczas spożywać większe ilości pestek na czczo lub wyłuskane zmieszać z miodem i popić łyżką rycyny). Spożywane regularnie nie tylko wzbogacają organizm w mikroelementy i inne pierwiastki, ale zapobiegają zapaleniu gruczołu krokowego u mężczyzn w starszym wieku.

Jedzenie surowej dyni przeciwdziała zaparciom, natomiast gotowana jest doskonałym środkiem dietetycznym przy chorobach sercowo-naczyniowych. Ponadto dynię w każdej postaci powinny spożywać osoby mające kłopoty z nerkami, wątrobą, nadciśnieniem, przemianą materii lub układem moczowym.

Również należy do rodziny dyniowatych. Wywodzi się z Indii. Legenda mówi, że jego nazwa pochodzi od imienia hinduskiego księcia, który miał 60 tysięcy dzieci, co można porównać do dużej ilości pestek w ogórku.

Spośród innych warzyw ogórek zawiera najwięcej wody, bo aż ponad 98 proc. Nie jest bogaty w witaminy, ale za to ma sporo soli mineralnych.

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>