Podwieczorek też jest istotny

Podwieczorek: szklanka soku z warzyw. Kolacja: gruby plaster pieczonego steku, pół główki sałaty z cytryną, szklanka jogurtu z jagodami lub sok owocowy.

Przed snem: mleko z drożdżami. o Dzień dziesiąty. Śniadanie: szklanka soku pomidorowego, jajko na miękko, kromka pieczywa razowego lub chrupkiego, szklanka mleka lub kawy z mlekiem wzbogacona drożdżami piwnymi, ponadto witaminy.

Drugie śniadanie: szklanka soku z selerów lub pomidorów. Obiad: pomarańcza, sałatka z drobiu bez oliwy, sałata zielona, chleb z zarodków pszenicy, herbata z cytryną lub kawa z mlekiem.

Podwieczorek: szklanka soku warzywnego z drożdżami. Kolacja: filiżanka chudego bulionu, 200 g gotowanej ryby, dwa duszone pomidory, szklanka mleka z drożdżami.

Przed snem: mleko z drożdżami. W diecie dr. Hausera bardzo często pojawiają się drożdże. Są niezwykle cenne dla organizmu, niezależnie od diety. Być może autor zaleca je zbyt często, gdyż normalnie w celach pro-filaktycznych stosuje się je 2-3 razy w tygodniu. Drożdże powinny być spożywane dopiero po przefermentowaniu lub sparzeniu, najlepiej więc uprzednio zalać je wrzątkiem i pozostawić do ostygnięcia, a potem dopiero pić z mlekiem lub sokiem.

Dla tych, którzy nie chcą odchudzać się radykalnie, prowadzą siedzący tryb życia i nie mają zbyt dużej nadwagi, francuski dietetyk dr Jean Philippe Zermati opracował taki zestaw ży-wieniowy, w wyniku którego bez specjalnych wyrzeczeń można w ciągu dwóch tygodni zgubić 5 kg nadwagi.

Na czas kuracji należy się wyrzec słodyczy, cukru, alkoholu, a sól ograniczyć do niezbędnego minimum. Zaleca się też wyłączenie przypraw ziołowych, gdyż zaostrzają apetyt. Podanych przez dr. Zermatiego przepisów nie należy przestrzegać niewolniczo. Jedne produkty można zastępować podobnymi, według swojego gustu, wystarczy zachowanie ogólnych norm kalorycznych. Jest to dieta dla ludzi zdrowych, dla obu płci i dla każdego wieku. Autor namawia, aby przed snem wypijać szklankę herbaty ziołowej, a po przebudzeniu się dwie szklanki wody, np. mineralnej.

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>