Zabiegi hartujące organizm

Skuteczniejszym zabiegiem jest chodzenie po mokrych ka-mieniach. Można wykorzystać fragment bruku, kamienie nad-morskie lub chropowaty chodnik przydomowy, tzw. lastriko nie szlifowane. Kto posiada ogródek, może wykonać ścieżkę zdrowia (minimum 2 m długości) z polnych kamieni i chodzić po niej kilka minut. Kamienie te wystarczy polać wodą, chociaż lepiej, gdy zmoczy je deszcz. Zabieg ten jest szczególnie zalecany osobom mającym tzw. zimne nogi, co jest wynikiem niedokrwienia, pomaga również przy skłonnościach do przeziębień, kataru i bólów głowy.

Zabiegiem skuteczniejszym niż wszystkie dotychczas wy-mienione jest chodzenie boso po świeżo spadłym śniegu. Śnieg musi być świeży, gdyż zleżały nazbyt ziębi stopy. Najlepszą porą jest wczesna wiosna, jeśli akurat pada śnieg, który rychło się topi. Szybki spacer, a najlepiej bieg, nie powinien trwać dłużej niż 3-4 minuty.

Zabiegiem hartującym jest brodzenie po wodzie. Do wanny lub miski wlewamy zimną wodę i brodzimy lub unosimy stopy. Należy zaczynać od zabiegu trwającego 30 sekund i stopniowo przedłużać go aż do 3 minut. Im zimniejsza woda, tym większe efekty zdrowotne.

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>